Search

Bel Ağrısı ve Uyku Arasındaki İlişki

Her sabah güne keyifli başlangıç yapmak yerine bel ağrısı ile uyanıyorsanız, çözüm bulabilmek için öncelikle sorunun kaynağına inilmesi gerekir. Sabah yataktan kalktığınızda hissettiğiniz ya da gece uykudan uyandıran ağrının birçok farklı sebebi olabilir. Öncelikle yapmanız gereken uzman bir doktora muayene olmanız ve şikayetlerinizi paylaşarak çözüm aramanızdır. Ancak bu noktada bel ağrısının sadece fiziksel sebeplerden kaynaklanmadığını da bilmeniz gerekir.

Bazen sürekli bel ağrısıyla güne uyanan kişilerde yapılan tüm tetkiklere rağmen şikayetleriyle uyumlu bir sistemik hastalığa rastlanmayabilir. Böylesi durumlarda hastanın uyku ortamına ve uyuma şekline odaklanmak sonuca ulaşmada yardımcı olabilir. Aslında bu ikili denklem yani uyku ve ağrı birbirinin nedeni ya da sonucu şeklinde görülebilmektedir. Bel ağrınız söz konusuysa yeterli ve sağlıklı bir uykuya engel olabilir. Diğer taraftan sağlıklı uyuyamadığınız için bel ağrısı ortaya çıkabilir. Her iki durum da hayat kalitenize olumsuz olarak yansır. İşte hayat kalitesini direkt olarak etkileyen bel ağrısı ve uyku ilişkisi hakkında bilinmesi gerekenler…

Uykudan Bel Ağrısıyla mı Uyanıyorsunuz?

Bel ağrısının birçok sebebi olabilir. Bunun için belli başlı tetkikler yapılır. Altta yatan bir sebep her zaman olmayabilir. O zaman hastanın gün içinde nasıl zaman geçirdiğine odaklanmak gerekir. Ancak burada dikkat edilmesi gereken günün üçte birini geçirdiğiniz uyku ortamının ihtiyaçlarınıza cevap verip vermemesidir. Bu noktada doğru yatak seçimi öne çıkar. Yatak anatominizle uyumlu değilse vücut şeklinizi almaz ve siz güne bel ağrısıyla başlayabilirsiniz. Gece boyunca üzerinde uyuduğunuz yatak bel desteği sağlamıyorsa ağrı kaçınılmaz olabilir. Bu noktada ağrıyı hangi durumlarda ve ne zaman yaşadığınız da sorunun çözümü noktasında yol göstericidir.

Yanlış Uyku Pozisyonu Bel Ağrısının Nedeni Olabilir

Sizi gece uykudan uyandıran ağrı hissettiren durumun kaynağı yanlış yatak seçimi yanında yanlış pozisyonda uyumanız da olabilir. Omurga bütün olarak değerlendirildiğinde gün içerisinde ya da uyku pozisyonundaki yanlış hareketler belinizde ağrı oluşumuna sebebiyet verebilir.

Sırt, bel ağrısı yaşamamak için dikkat edilmesi gereken bir nokta da uyku pozisyonunuzdur. Gece boyunca hangi pozisyonda uyuduğunuza hiç dikkat ettiniz mi? Uykuda geçen süreler çoğunlukla sırt üstü, yüz üstü ya da cenin pozisyonunda mı? Bu önemli… Gece boyunca bel bölgesini destekleyen bir uyku tarzınız yoksa var olan ağrınız tetiklenebilir ya da yeni bir ağrı ortaya çıkabilir. O halde sağlıklı ve ağrısız bir uyku süreci için uyku pozisyonu ne olmalı sorusu akıllara gelebilir. Aslında bunun cevabı çok karmaşık değil! Baş, boyun ve bel bölgesini destekleyen bir yatış pozisyonu sizin için ideal bir uyku süreci sağlar. Vücut desteklendiği için ağrı oluşmaz. Doğru yatış pozisyonu almanız sağlıklı uyumanızı desteklerken aynı zamanda ağrıyla uykudan uyanmanızı da engellemiş olur.

Sabah yeni bir güne ağrısız ve keyifle başlamak için uyku pozisyonunun son derece önemli olduğunu biliyorsunuz. Ancak bu ideal uyku pozisyonunu gece boyunca korumak mümkün mü? Günün yaklaşık üçte birini üzerinde geçirdiğiniz yatak belinizi desteklemiyorsa zaten doğru uyku şeklini almanız mümkün olmaz.

Yanlış yatak seçimi sırt ve bel ağrısı hissetmenizi sağlar ve gece uykunuz bölünebilir. Bu nedenle üzerinde uyuduğunuz yatağın ortopedik şikayetlerinize uygun olması son derece önemli. Her bireyin fiziki yapısı ve ortopedik sorunları farklı olduğu için bu konuda standart bir yatak şeklinden bahsetmek mümkün olmaz. Ancak sizin vücut şeklinize uyum sağlayan, gece boyunca rahatsızlık duymadan uyuyabileceğiniz yatak sizin için uygun olandır.

Yatakta Fazla Zaman Geçirmek de Bel Ağrılarının Nedeni Olabilir! 

Yatağınız sizin anatomik yapınıza uygun değilse bu durumda uyku süreci boyunca pozisyon değiştirmeniz kaçınılmaz olabilir. Vücut yapısına uymayan bir yatakta rahatsız olacağınız için sürekli sağa ya da sola dönme ihtiyacı hissedersiniz. Uygun olmayan bir yatak bel ağrılarına neden olabileceği gibi uzun süre yatmak da aynı sıkıntıları doğurabilir.

Normal uyku süresinin dışına çıkarak uzun saatler boyunca yatar pozisyonda kalmak kaslara baskı uygulayabilir. Bunun önüne geçebilmek adına sizin için en uygun uyku süresini belirlemeniz ve uygulamanız en doğrusu… Yataş Bedding Uyku Kurulu uzmanlarının bel ağrısının giderilerek sağlıklı bir uykunun nasıl sağlanabileceği konusundaki önerilerine Yataş Bedding YouTube kanalı aracılığıyla ulaşabilirsiniz.

PAYLAŞ