KATEGORİLER

Yatak Seçimi Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli? | Yataş Bedding

Sırt ağrısı, stres ve gerginlik ile birlikte yanlış yatak kullanımından dolayı da yaşanır. Kişinin hayat kalitesini olumsuz yönde etkileyerek sabah zor uyanmanıza neden olur. Hareket esnekliğinizi azaltan bu durum, kasların gerilmesi ile meydana gelir. Doğru yatak seçimi ile ağrılarınıza son verebilir ve fiziksel ihtiyaçlarınızı rahatlıkla karşılayabilirsiniz.

Hayatınızı Zorlayan Sırt Ağrısı Neden Olur?

Sırttaki kasların gerilmesi ile oluşan ağrılar, hayatınızı önemli ölçüde etkiler. Gerginlik, stres, duruş bozukluğu, travma sonucu ya da aşırı kilo gibi birbirinden farklı olumsuz durum, sırtınızda kas topaklarına neden olur. Vücut hareket ettikçe, sıkışan bölgeler uyarı verir. Kişinin pozisyonunu değiştirmesini talep eden ağrılar, çoğu zaman zor durumda bırakır. Sırt ağrısı nedenleri, vücudun doğru pozisyonda olmamasından kaynaklanır. Ağır yük taşıyan, masa başı çalışan, ayakta sık ve uzun süre duran bireylerde sıklıkla yaşanan bir durumdur. Diğer görülen sık neden ise, yanlış yatakta uyumaktır. Uyurken omurganın yanlış bir pozisyonda olması, sırt ve boyun gibi bölgelerden bulunan kasların gerilmesine neden olur. Sabahları uyanırken esneme gerinme hareketleri yaparak gevşemeniz gerekir. Masa başında çalışanlar için sandalyenin sırtı desteklemesi gerekir. Yarım saatte bir ufak yürüyüşler yaparak ağrıları hafifletebilirsiniz. Çok yumuşak ya da sert yataklar, ağrıların azalmasına veya artmasına neden olur. Doğru bir tercih ile ağrılardan kurtulabilir ve yaşamınızı sağlıklı bir şekilde sürdürebilirsiniz.

Sırt Ağrısı Yaşayanların Yatak Seçerken Dikkat Etmesi Gerekenler

Yataklar sert, orta ya da yumuşak sertlik derecesine sahip olarak tercih edilebilir. Yatak sertlik derecesi seçimi, vücuttaki ağrı problemleri ya da kişisel zevklere bağlı olarak kişiden kişiye değişebilen bir durumdur. Vücudunuza uyum sağlayan yatak seçimi ile ağrılar azalır.. Omurganın hafif eğimli yapısını destekleyen bir tercihle sabahları zinde uyanabilirsiniz. Kas ve bağların uyurken gevşemesi ve toparlanması için düzgün bir postür önemlidir. Yatak vücudunuzun, kilonuzun ve yatış pozisyonunuzun özelliklerine uyum sağladığı zaman konforlu bir süreç yaşanır. Omurgada bulunan her kemiğin, kasın ve bağın gece boyu dinlenmesi gerekir. Yatağın içerisinde bulunan malzeme türü ve yoğunluğu, vücudunuzun ağırlığına göstereceği direnci doğrudan etkiler. Kalınlık, uyku kalitesi üzerinde belirleyici bir rol oynar. Aşırı kilolu kişilerin ince, zayıf bireylerin de kalın materyallerden imal edilen ürünler üzerinde uyuması uyku sürecini bozabilir. Sırt ağrısı yaşayan kişiler, seçimlerini dikkatli bir şekilde yaparak tüm hayatını etkileyen bu süreci olumlu hale getirebilir.

Ağrılara İyi Gelen Yatak Çeşitleri

Omurganın yapısını destekleyen ürün seçimi, uyku sürecinizi ve sonrasını konforlu bir şekilde geçirmenizi sağlar. Basınç azaltan ve vücudu saran yapıları ile sıklıkla tercih edilen visco ürünler, ağrıları büyük oranda hafifletir. Vücudun çıkıntılı bölümlerinde az baskı olması, kasların dinlenmesini sağlar. Bu durum da, kas toplarının oluşumunu önler. Vücudun doğal yapısını koruyarak sağlıklı bir duruş sergilemesine destek olur. Doğal lateksten imal edilen ürünler, vücudun ağırlığını dengeler. Hafif bir direnç göstererek doğru pozisyonu kazandırarak sırt ve diğer ağrıların oluşmasını engeller. Üretildiği materyal gereği, rahat bir şekilde dönülmesini ve kasların gevşemesini sağlar. Doğru duruş, kan akışının normal seyretmesine ve vücut ağırlığının eşit dağılmasına destek olur. Doğal yatak modelleri, sırt ve bel ağrısı gibi rahatsızlıkların etkilerini önemli oranda azaltır. Hindistan cevizi lifi, kauçuk ağacı özü, Alpaka yünü, Aloe Vera ve bakır tozu ile birlikte farklı teknolojilerin kullanıldığı ürünler, ısı dengesizliğini engeller. Lateks ve pamuk ile desteklenerek ağrı yaşayanlar için ideal bir ortam sunar. Son derece dayanıklı malzemelerden üretilen yataklar, ağrı ile birlikte alerji, terleme ve cilt sorunlarını da önler.

Doğru Uyku Pozisyonları ile Omurga Sağlığı

Bel ve sırt ağrıları, yanlış uyku pozisyonu ile dayanılmaz hale gelebilir. Sağlıklı bir omurga için gerekli olan farklı duruşlar mevcuttur. Yüzüstü yatmak, omurganın çevresinde yer alan bağ ve kasların zedelenmesine neden olur. Sırt üstü yatış, arka bacak kaslarının kısalmasını sağlar. Dizin altına yastık koyarak bel ve sırt ağrısını önleyebilirsiniz. Ağrıların giderilmesine destek olan yan uzanmak, omurgaya binen yükü azaltır. Doğru yatak ve uyku pozisyonu sayesinde enerjik bir sabaha uyanabilirsiniz. Tasarım ve ihtiyaçlara göre birçok alternatif Yataş'ta mevcut! Siz de, hemen kendinizi iyi hissedebileceğiniz omurga sağlığını destekleyen yataklara Yataş kalitesi ile sahip olun!
PAYLAŞ